Dodano: 2013-12-16

Rewolucja w dostawcach Ads-Center.NET

Od jakiegoś czasu niektóre usługi które były dostarczane przez zewnętrznych dostawców przestały wystarczać mojej firmie. Przyszedł czas zmiany operatorów na takich którzy spełniają moje oczekiwania względem dostarczanych usług.

Dlaczego podjęto decyzję o zmianach ?

Podjęta decyzja jest powodowana chęcią otrzymywania usług za które jest opłacana faktura. Przy poprzednim operatorze w ostatnim czasie mieliśmy kilka awarii. Jako że jeden operator dostarczał nam bezprzewodowe usługi telekomunikacyjne takich jak zasięg telefonu i internetu, zdarzały się dni że telefon i internet w mojej lokalizacji były bezużyteczne. By uciąć wszelkie dyskusje na temat ukształtowania terenu mogę poświadczyć że odbiór usług następował w bliskim centrum Wrocławia. Obie usługi były przez blisko sześć lat dostarczane bez większych problemów. Jednak w ostatnich latach operator zdobył wielu abonentów i tym samym na moim obszarze występują braki w dostarczaniu usług. Dla firmy jest to jak wyrok, dlatego w celu ochrony własnych interesów postanowiłem zmienić operatora i jednocześnie zdywersyfikować zagrożenia płynące z centralizacji zamawianych usług u jednego operatora.


Abonament telefoniczny przeniosłem do Play

Był to bardzo trafny wybór. Oba numery telefonu były do tej pory obsługiwane przez Plus lub sieć na licencji tego operatora. Jeden numer który był bezpośrednio w Plus został przeniesiony na koniec umowy do spółki P4 właściciela marki Play. Oprócz niższego abonamentu co było główną przyczyną przeniesienia oraz zatrzymania drugiego numeru zyskałem również ominięcie przeciążenia w mojej okolicy. Po wymianie operatora telefonii komórkowej nastąpiła kolejna awaria po stronie poprzedniego operatora. Podczas testowania dostępności własnego telefonu okazało się że numer z Play działa bez przeszkód mimo że usługa Plus-a informowała że abonent jest poza zasięgiem.


Mobilny internet przegrał z zwykłym kablem ?

Okazuje się że wygoda płynąca z posiadania mobilnego przegrywa z potrzebą odbierania dobrej jakości połączenia z siecią. W przypadku gdy internet ma niską przepustowość spowodowaną dużą ilością odbiorców usługi w danej okolicy, czas oczekiwania na wczytanie prostej witryny przekracza kilkanaście sekund. W przypadku bardziej skomplikowanych witryn jak portale informacyjne takie oczekiwanie może przeciągnąć się w minute, często witryna zostaje zamknięta po przeczytaniu artykułu mimo że nie wczytała się jeszcze do końca. Mimo wejścia technologi LTE i testowania jej przez ostatnie dwa lata nie jestem nią zachwycony. Owszem gdy biegałem z laptopem po mieście, wygodnie było mieć przenośny internet. Ale w przypadku gdy siedzę i pracuję w jednym miejscu czyli w biurze to większą wagę ma dla mnie szybkość usługi. Dzięki temu że nie czekam na wczytanie stron zaoszczędzam ponad połowę czasu podczas wykonywania podstawowych czynności wpływających na obsługę mojej firmy. Także już pierwszego dnia wymiana internetu z mobilnego na stałe łącze zaczęła przynosić wymierne zyski w postaci oszczędności czasu oraz oszczędności w postaci niższego rachunku. Szczerze mówiąc przy wymianie usługi zyskałem dwa razy szybszy internet który jest o połowę tańszy od mobilnej wersji.


Czy zmiany były potrzebne ?

Tak, wszystkie zmiany były konieczne. Dzięki przeprowadzonej operacji wymiany operatorów na nowych uzyskałem oszczędności w miesięcznych rozliczeniach. Po odzyskaniu kosztów aktywacji nowych usług, zmiana zacznie przynosić zauważalne oszczędności przy zachowaniu wszystkich omawianych mediów oraz polepszeniu dostępności i prędkości. Oszczędności w przypadku obu usług to ścięcie około 50% kosztów w wymiarze miesięcznym.

wróć

Nasza firma Ads-Center.NET istnieje od 2006- r.
Prawa do treści oraz grafik zastrzeżone dla właściciela lub podmiotów których są własnością. Kopiowanie treści z Ads-Center.NET , subdomen oraz podstron surowo zabronione, wszelie prawa majątkowe są zastrzeżone.