Modernizacja grafiki to jeden z tych zabiegów który niestety musi być stale powtarzany. Wszyscy ewoluujemy i wraz z postępem niektóre elementy graficzne przestają nam sie podobać. Gdyby nie przeprowadzać co jakiś czas modernizacji grafiki, prawdopodobnie skazał bym się na upadek firmy z powodu braku odwiedzających.
Każda grafika z czasem się starzeje lub po prostu przestaje być modna. Aby uniknąć zniesmaczenia internautów do naszej domeny, należy czasem wprowadzać mniejsze lub większe zmiany w wyglądzie graficznym naszych serwisów. Ten problem, tak to problem, cykliczny koszt który należy ponieść w celu utrzymania się na rynku, dotyczy również mojej agencji marketingowej. Większa część mojej działalności opiera się na odsłonach stron z reklamami podczas standardowego przemierzania witryn. Dlatego muszę dbać o wygląd i co jakiś czas zainwestować całkiem spore pieniądze na odkurzenie layout-ów.
W 2010 roku, na początku stycznia, zaraz po oszacowaniu zysków z poprzedniego roku, postanowiłem rozszerzyć zakres tematyczny mojego zaplecza. Jednak uznałem również że część witryn wymaga odnowienia grafiki w celu utrzymania względnej popularności. Cała operacja zakończy się dopiero na początku października 2010 r. W tym czasie zaplecze Internetowej Agencji Marketingowej wzrosło z 21 do 84 adresów WWW.
Na operację powiększenia zaplecza tematycznego oraz zasięgu naszych reklam przekazałem cały zysk z poprzedniego roku. Dzięki takiemu postępowaniu cała akcja została przeprowadzona według wcześniej ustalonego harmonogramu.
Już w obecnym momencie można jasno stwierdzić że zasięg reklamowy został zwiększony o 40%. Obecnie przeprowadzane są badania na informacjach pochodzących od odwiedzających z pierwszych miesięcy w celu wykrycia błędów i znalezienia przydatnych usprawnień. Pełne wyniki będzie można dopiero interpretować w styczniu 2012 r. Ta data oczywiście jest uwarunkowana pełnym odczytem za rok 2011. Wcześniejsze wyniki pomiarów można zaliczyć jako sugestywne, pomocne w poprawie funkcjonowania serwisów.
Zaplecze zostało zaprojektowane w taki sposób aby większość witryn przynosiła wymierny zysk z reklam lub kont premium bądź usług oferowanych na podstonach poszczególnych witryn. W obecnym momencie (wrzesień 2010) pozostaje reklamować witryny i pozyskiwać nowych użytkowników.