Dziś podstawowym problemem jest zdobycie dobrej pozycji w internetowych wyszukiwarkach. Kiedyś algorytm był prosty, dziś jednak mechanizm ten został o wiele bardziej skomplikowany, wszystko po to by oddzielić ziarno od plew.
Każda firma to rozumie.
Jednym z ważniejszych jak nie kluczowym jest czynnik widoczności w internecie. Każda firma chciałaby być w Top 10 Google pod swoimi frazami. Ilość odwiedzających internautów jest ważnym wyznacznikiem dla każdego sklepu. Im więcej odwiedzających tym większy procent kupujących. Najważniejsze jest dotrzeć do jak największej ilości klientów z naszego targetu. Właśnie w tym celu powstały agencje marketingowe specjalizujące się w pozycjonowaniu witryn internetowych.
Jak to osiągnąć ?
Dobre wyniki można samemu osiągnąć. Wystarczy poznać formułę dzisiejszego mechanizmu decydującego o miejscu witryny w wynikach wyszukiwania. Całego mechanizmu „Panda” nie mam zamiaru tutaj tłumaczyć, ale wystarczy wiedzieć że należy dodawać do stron w internecie treści z linkami zawartymi w zdaniach. Do tych stron z treściami należy podlinkować kolejne które też należy wesprzeć linkami z kilku następnych. Teraz wystarczy zatroszczyć się o własne zaplecze pod pozycjonowanie. Jest ono niezbędne do budowania tak zwanych „Hubów” skupiających linkowanie z rożnych źródeł.
Jak budować zaplecze ?
Zaplecze powinno być budowane na skryptach które nie są nadmiernie rozpowszechnione. Zaplecze budowane na WordPress jest tak dobrze znane wyszukiwarkom że automatycznie linki z nich są gorzej traktowane. To samo dotyczy się popularnych skryptów katalogów stron i presell page.
Do budowy zaplecza należy również zakupić domeny, przy czym należy patrzeć na ceny przedłużenia jej na kolejne lata. Promocje „zero złotych” często w późniejszych latach dużo więcej kosztują. Do budowy porządnego zaplecza przyda się inwestycja w kilka klas dodatkowych IP. Przy dużym zróżnicowaniu adresów WWW oraz IP zaplecze będzie uważane za unikalne a ocena nie zostanie obniżona za bliskie pokrewieństwo. Oczywiście nie trzeba tak restrykcyjnie przestrzegać informacji o zróżnicowanym IP. Osoby tworzące mechanizm zarządzający pozycjami w wynikach wyszukiwarek dobrze wiedzą że na jednym IP w serwerowniach dużych firm (OVH, Home, Nazwa, AZ) znajdują się dziesiątki tysięcy witryn. Mimo to ich pozycje nie są obniżane. Jednak do budowy własnego zaplecza lepiej zadbać o szczegóły. Dzięki temu mniejsze zaplecze będzie miało lepsze wyniki i nie trzeba będzie tworzyć dodatkowych Hubów w celu poprawienia jego jakości.
Mam firmę i nie mam czasu się tym zajmować ?
Jeśli nie masz czasu ani chęci na budowanie własnego zaplecza, możesz skontaktować się z wyspecjalizowaną agencją marketingową która zajmie się wszystkim w rzeczonym temacie.
Poniżej prezentuję kilka ciekawych linków gdzie można zebrać komponenty do budowy własnego zaplecza pod pozycjonowanie.
Tanie przedłużenia domen, gwarancja niskiej ceny oraz rozwiązania hurtowe dla poważnych interesantów.
Budowa zaplecza w oparciu o unikalny skrypt blogowy zbudowany tak by nie obciążał zbytnio serwera.